Receptiemeubilair
DE RECEPTIERUIMTE - HET VISITEKAARTJE VOOR UW KANTOOR
Een goed bedrijfsimago begint bij de voordeur. Of het nu gaat om bezoekers, klanten, werknemers of sollicitanten - iedereen die een bedrijf bezoekt, komt binnen bij de entree. Het is belangrijk om een warme, uitnodigende indruk te creëren. Tegelijkertijd is het onthullen van een eerste beeld van de bedrijfscultuur een niet te onderschatten taak.
Ons receptiemeubilair biedt een breed scala aan variatiemogelijkheden. Met een basisbalie en de bijbehorende aanbouwelementen zijn bijna alle oplossingen op maat mogelijk. Creëer een plek waar je bezoekers op hun gemak een positieve eerste indruk kunnen krijgen.
Waar u rekening mee moet houden.
- Bureaustoelen
- Bureaus
- Kantoormeubilair
- Kantoorartikelen
- Wonen
- Sale
- Zakelijke klanten
- prijs
-
prijs
- Enkel beschikbare artikelen
Enkel beschikbare artikelen- Materiaal
Materiaal- Garantie
Garantie- Belastbaar tot
Belastbaar totHuidige filters- Enkel beschikbare artikelen Ja Verwijder dit artikel
- U lees momenteel pagina 01
- Pagina 02
- Pagina 03
- Pagina Volgende
De eerste indruk - een wachtruimte die je een goed gevoel geeft
EEN WARM WELKOM! Dit moet niet alleen worden overgebracht door de persoon bij de receptie, maar ook door de sfeer en de inrichting. Tegelijkertijd is de receptie ook het eerste "venster" naar je bedrijf. Serieus of funky, strak of modern - er is maar één kans om een eerste indruk te maken. En deze indruk wordt permanent in het onderbewustzijn van de bezoeker gegrift. Ontdek in dit artikel hoe je je receptiemeubilair kiest.
Hoe kan het entreegebied worden ontworpen?
Hoe je je wachtruimte inricht, hangt natuurlijk sterk af van de ruimte die je tot je beschikking hebt. Probeer in ieder geval het beeld van stoelen op een rij in een klassieke dokterswachtkamer uit je hoofd te bannen en denk hier wat creatiever.
Ten eerste heeft de gast een plek nodig voor een jas, paraplu en wellicht een tas. Hiervoor heb je een geschikte kapstok nodig. Als deze in het zicht staat van de persoon bij de receptie, geeft dit een gevoel van veiligheid voor privéspullen en versterkt dit het gevoel van welzijn van de bezoeker in het bedrijf.
De grootte van de receptie of balie hangt ook af van de beschikbare ruimte. Hierachter kunnen werknemers zich concentreren op hun werk ondanks bezoekers of gesprekken in de wachtruimte. Een ergonomische bureaustoel of baliestoel biedt extra ondersteuning.
De wacht- en loungeruimte mag ook geen steriele praktijksfeer uitstralen. Niet alleen het meubilair en de plaatsing ervan spelen hier een grote rol, maar ook factoren zoals licht. Uitzicht naar buiten kan ontspannend werken, bijvoorbeeld voor gasten die van ver komen. Tijdschriften verkorten ook de ervaren wachttijd. Als daglicht en uitzicht op het groen in je pand niet mogelijk zijn, kunnen indirecte verlichting en kunstplanten helpen.
Voor de organisatie van het meubilair in de wachtruimte kunnen zowel open concepten als zitgroepen met meer discretie worden gecreëerd. Ruimteverdelers of akoestische scheidingswanden kunnen worden gebruikt om de ruimtes van elkaar te scheiden. Zo worden bezoekers niet gestoord en kunnen ze met elkaar praten als dat nodig is. Je kunt deze wachtkamerconcepten eenvoudig implementeren met bezoekersstoelen.
Als je loungemeubilair in de wachtruimte plaatst, nodigt dit mensen uit om langer te blijven zitten. Hierdoor zullen je gasten zich zelfs na lang wachten niet gestrest voelen.
Waar is een ontvangstruimte nodig?
Als je geen klantenverkeer in je bedrijf hebt en zelden bezoekers verwacht, is een ontvangstruimte niet absoluut noodzakelijk.
Het effect van een aantrekkelijke entree mag echter niet worden onderschat. Het is het eerste wat bezoekers zien van het bedrijf en is daarom een soort boegbeeld.
De situatie is anders voor bijvoorbeeld dokterspraktijken en andere medische faciliteiten. Hier is een receptiebalie alleen al nodig voor registratiedoeleinden. Omdat artsen vaak te maken hebben met spoedgevallen, moeten patiënten vaak wachten ondanks dat ze van tevoren een afspraak hebben gemaakt. Een wachtruimte of loungeruimte is daarom ook hier erg belangrijk.
Van welke materialen zijn receptiemeubels gemaakt?
Receptiemeubilair wordt gemaakt van een grote verscheidenheid aan hoogwaardige materialen. Afhankelijk van de bedrijfssector zijn er ook verschillende eisen voor het receptiemeubilair. In de medische sector is het bijvoorbeeld heel belangrijk dat de afzonderlijke meubelen gemakkelijk te reinigen zijn en indien nodig gesteriliseerd kunnen worden. Kunststof modellen zijn hier bijzonder geschikt en die van fluweel of andere stoffen moeten worden vermeden.
Als er vaak veel mensen wachten in je entree of als er zelfs kleinere vergaderingen plaatsvinden, is gestoffeerd, comfortabel zitmeubilair aan te raden. Onze loungemeubels zijn niet alleen comfortabel, maar ook visueel aantrekkelijk. Dankzij de moderne, tijdloze ontwerpen zijn onze receptiemeubelen gemakkelijk te combineren. Zowel met elkaar als met ander meubilair.
Welk materiaal je moet kiezen voor je receptiemeubilair hangt volledig af van je individuele wensen.
Hoe vind je het juiste receptiemeubilair voor je entree?
Om je te helpen de juiste keuze te maken, hebben we hieronder een aantal factoren opgesomd die je beslissing makkelijker zullen maken.
1. grootte van de ruimte
Lichtgekleurde meubels en kleuren doen de ingang groter lijken. Gekleurde glazen fronten geven een gevoel van lichtheid en laten extra licht binnen in donkere hoeken. Hout heeft daarentegen een warmer effect.
Afhankelijk van de grootte en vorm van de ruimte kun je kiezen tussen een grote receptiebalie in verschillende vormen of een heel compact model voor kleine ruimtes of evenementen.
2. frequentie van bezoekers
Als je veel bezoekers ontvangt, is voldoende ruimte bij de receptie natuurlijk net zo belangrijk als de mogelijkheid tot discretie. Er moeten voldoende zitplaatsen beschikbaar zijn, maar ze mogen geen "wachtkamer effect" creëren. Voor kleinere bezoekersaantallen kunnen gezellige zithoeken met een hoge feelgood factor worden gecreëerd met loungestoelen en loungebanken.
3. receptiepersoneel
Hoeveel werknemers werken permanent aan de receptie? Zorg voor voldoende ruimte, beenruimte en opbergruimte voor documenten en zorg voor een goede ergonomie. Medewerkers moeten zich hier ook op hun gemak voelen. Alleen dan kunnen gasten en collega's worden begroet met een oprechte, stralende glimlach.
4. Toegankelijkheid
Om je receptie uitnodigend te maken voor rolstoelgebruikers en mensen met een handicap, zijn balies met verschillende hoogtes geschikt. Voldoende vrije ruimte voor de receptie is ook belangrijk.
5. Huisstijl / Ontwerp
Indien mogelijk moet de huisstijl van het bedrijf worden weerspiegeld in het kleurenschema van de ontvangstruimte. De verlichte naam van het bedrijf op de muur achter de balie kan bijvoorbeeld een geweldige blikvanger zijn. Omdat licht een directe invloed heeft op onze stemming, moet er belang gehecht worden aan daglicht of juist aan flikkervrij en niet-artificieel licht. Controleer ook of het licht niet verblindt als je binnenkomt.
MEER WETEN?
Ben je op zoek naar receptiemeubilair voor je kantoor of heb je nog onbeantwoorde vragen? In onze gids vind je meer interessante inhoud over het veelzijdige onderwerp zitmeubilair. Natuurlijk geven we je ook graag hulp en advies: per telefoon, e-mail of online chat. We zijn er voor u en horen graag van u!